Aşık Şenlik Tüneli ve Çıldır-Aktaş Sınır Kapısı Yolu Hizmete Açıldı Türkiye-Gürcistan Sınırında Yüksek Standartlı Ulaşım Sağlandı

 

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye ile Gürcistan arasındaki ulaşımı sağlayan Çıldır-Aktaş Sınır Kapısı Yolu’nun ve Aşık Şenlik Tüneli'nin açılışını gerçekleştirdi. Yolu 16,3 kilometre uzunluğunda inşa ettiklerini belirten Bakan Uraloğlu, proje ile bölgedeki ulaşım standartlarının önemli ölçüde iyileştirildiğini vurguladı.

Bakan Uraloğlu, Çıldır-Aktaş Yolu'nun inşasıyla, Gürcistan’a ulaşımı sağlayan güzergâhı 4 kilometre kısaltarak seyahat süresini 35 dakikadan 10 dakikaya düşürdüklerini ifade etti. Bu sayede yıllık 113,5 milyon lira tasarruf sağlanacağı ve yolculukların çok daha güvenli hale geleceği belirtildi.

Ayrıca, Aşık Şenlik Tüneli'nin 2 bin 159 rakımlı Mozeret Geçidi'ni 2 bin 308 metre uzunluğunda inşa edilen tünel ile geçtiklerini söyleyen Uraloğlu, bölgedeki ulaşımın zorlayıcı kış koşullarından etkilenmeden, güvenli ve hızlı bir hale geldiğini dile getirdi. Bu projeyle çevre dostu bir çözüm de sağlanmış oldu; yıllık 2 bin 42 ton karbon emisyonu azalacağı öngörülüyor.

Aşık Şenlik Tüneli, bölgenin tarihî, kültürel ve ekonomik önemine de vurgu yaparak, Ardahan’ın yetiştirdiği ünlü halk şairi Aşık Şenlik’in adını taşımasıyla da bölgenin kültürel mirasına sahip çıkılmış oldu. Bakan Uraloğlu, Mozeret Geçidi’nin tarihi önemini ve tünelin inşasının bölge için taşıdığı kalkınma potansiyelini de değerlendirdi.

Seyahat Süresi Kısaldı, Ekonomik Fayda Artacak

Projenin en önemli kazanımlarından biri, güzergâh üzerindeki keskin virajların ortadan kaldırılması ile sefer süresinin kısalması oldu. Seyahat süresindeki azalma, hem zaman hem de yakıt açısından yıllık büyük bir ekonomik tasarruf sağlanacak. Bakan Uraloğlu, toplamda 84,2 milyon lira zaman, 29,3 milyon lira akaryakıt tasarrufu sağlanacağını belirtti.

Yol çalışmaları kapsamında çevreye verilen zarar da minimuma indirildi. Çıldır-Aktaş Sınır Kapısı Yolu'nun bazı bölümlerinde, gürültü bariyerleri montajı yapılarak, Aktaş Gölü çevresindeki doğal yaşamın korunması hedeflendi. Bakan Uraloğlu, gürültü bariyerlerinin 42 kuş türünün yaşam alanını koruyacağı bilgisini de paylaştı.

Ardahan’ın Ulaşım Altyapısına Dev Yatırım

Bakan Uraloğlu, Ardahan'ın ulaşım altyapısının son yıllarda önemli bir gelişim gösterdiğini belirterek, son 22 yılda 33 milyar lira yatırım yapıldığını açıkladı. Bu yatırımlar arasında 147 kilometre bölünmüş yol, 161 kilometre bitümlü sıcak karışımlı yol ve çeşitli köprü projeleri yer alıyor. Ayrıca, 8 milyar liranın üzerinde yatırım bedeliyle devam eden 8 ayrı karayolu projesi de mevcut.

Ardahan’a Modern Ulaşım Projeleri

Ardahan’ın gelişen ulaşım ağının sadece bölgeye değil, ülkenin tüm doğusuna önemli katkılar sağladığına dikkat çeken Bakan Uraloğlu, söz konusu projelerle bölgenin ekonomik kalkınmasının hızlanacağını ve ulaşımda güvenliğin artırılacağını söyledi. Bakan Uraloğlu, özellikle Ardahan-Posof-Türkgözü Yolu’nda yapılan çalışmalara da değinerek, Kura Viyadüğü’nün bu yıl içinde tamamlanacağını ve bu projelerin Ardahan’ın ulaşım potansiyelini daha da güçlendireceğini belirtti.

Açılışta, tünel ve yol projelerinin Ardahan’ın coğrafi izolasyonunu ortadan kaldıracağını, bölgenin ticaret ve turizm açısından daha erişilebilir hale geleceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, bölge halkının bu projeler sayesinde günlük hayatlarında önemli kolaylıklar yaşayacağını ve bölgenin sosyal ve ekonomik kalkınmasının hızlanacağını sözlerine ekledi.