Türkiye'de Instagram'a getirilen erişim sınırlaması, e-ticarette günlük 1,9 milyar liralık bir hacmin etkilenmesine yol açabilir.

 

 Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK) kararıyla 2 Ağustos itibarıyla Türkiye’de Instagram’a erişim sınırlaması getirildi.

Platformun ne zaman erişime açılacağına ilişkin henüz bir açıklama yapılmadı. Platformun erişime kapatılmasının e-ticareti nasıl etkileyeceği tartışılmaya başlandı. Konuyla ilgili bilgi veren Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Ekmekçi, Türkiye’de toplam e-ticaretin içindeki yüzde 10’luk kısmın sosyal medyada gerçekleştirildiğini belirterek, oluşturulan influencer trafiğiyle birlikte günlük 1,9 milyar liralık bir e-ticaret hacminin etkilenebileceğini vurguladı. Ekmekçi, “Toplam e-ticaretin içindeki yüzde 10’luk kısım sosyal medyada yapılıyor. Bu da günlük 930 milyon TL’ye denk geliyor. Platformlara trafik oluşturan influencerlarla birlikte 1,9 milyar liralık bir hacim etkilenebilir. Bire bir yok olmaz ama başka zamana veya başka bir platforma kayar” dedi.

“Bu Karar Pozitif Bir Ortam Oluşturmaz”

E-ticarette tüm kanalların önemli olduğunu vurgulayan Ekmekçi, yıl sonuna kadar 3,4 trilyon liralık işlem hacmine ulaşma hedeflerinin bulunduğunu belirtti. Bu hedefe ulaşırken her türlü mecranın kısıtlanmasının sektör açısından faydalı olmayacağını ifade eden Ekmekçi, “Bizim için her kanal önemli. Türkiye’de Instagram çok önemli kanallardan bir tanesi. O platformda Türkiye’de ciddi bir ekonomi dönüyor. Bu platformun üzerinde dönen iş modelleri ve yatırımlar var; bu karar pozitif bir ortam oluşturmaz” şeklinde görüş bildirdi.